یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

شعرگردانی صفحه ۱۰۳ یازدهم

انشاهای کتاب یازدهم تجربی مبینا ایوبی

شعرگردانی صفحه ۱۰۳ یازدهم

۴ بازديد
شعرگردانی صفحه ۱۰۳
(زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی***از این باد ار مدد خواهی،چراغ دل برافروزی)
    پیام و مفهوم اصلی این بیت، غنیمت شمردن فرصت های زندگی و تازه کردن روح و شادی و امیدواری است.
    نسیم باد بهاری، از جانب خداوند که آفریدگار زمین و تغییر دهنده‌ی فصل‌هاست به سوی ما می‌آید تا جهان را دوباره زنده و شاداب کند. هر کس از این نسیم جانبخش کمک بخواهد و پیام آن را درک کند، قلبش روشن و نورانی می‌شود و دانش زندگی را می‌آموزد.
     باد نوروزی به ما یادآوری میکند که جهان و عمر ما گذرا است. لحظه ها می‌گذرند و همه چیز دگرگون می‌شود. به چشم بهم زدنی سال های عمرمان پشت سر هم می آیند و میروند.
      پس از هر سرما و سختی و خشکی زمستان، زمین دوباره زنده می‌شود و پس از هر تاریکی شب،روشنایی روز مهمان زمین میشود.با شادابی و طراوت به ما نشان می‌دهد که زندگی و شادی چقدر ارزشمند است.
      پس باید از بهار بیاموزیم و روح‌مان را تازه کنیم. قدر فرصت ها را بدانیم و لحظه های خوش زندگی را از دست ندهیم. بیهوده غم دنیا را نخوریم و اسیر افسردگی و غم و غصه دنیا نباشیم. با امید به لطف بی نهایت پروردگار، در جهت سازندگی و نیکی و شادی گام برداریم و زندگی خود و دیگران را پر بار کنیم.
     خداوند با زنده کردن زمین و درختان در هر بهار، در تلاش است به انسان ها این پیام را برساند که : پس از هر سختی آسانی هست و پس از هر مرگ، زندگی دوباره.
     ما باید این پیام را درک کنیم و امیدوار و شاد باشیم. مومن حقیقی هرگز ناامید نیست و تن به تاریکی و ظلم نمی‌دهد بلکه چراغ دلش همیشه به نور امید خداوند، روشن است. به امید آنکه همه مان مومن حقیقی باشیم.
 
پایان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.